Pomysły na zabawy kanałowe

Ogłoszenia o nowych zabawach kanałowych oraz informacje o tych, które odbyły się do tej pory wraz z ich podsumowaniem, a także miejsce na Twoje zgłoszenia w bieżących zabawach lub składanie propozycji na nowe zabawy kanałowe.

Zabawy: 2019
2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez wilk » 29 września 2008, 23:39

Również się przychylam, następnym razem zorganizujemy zabawę w ten sposób. :) Mimo tego jeśli macie jeszcze jakieś pomysły co do takiej formy to piszcie śmiało.
Avatar użytkownika
wilk (autor wątku)
Operator
Operator
Ascendant
Ascendant
 
Posty: 1756
Dołączył(a): 30 lipca 2005, 16:32
Lokalizacja: #QuizPL @ IRCnet
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 12543
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez eggrodd » 6 stycznia 2009, 07:39

a moze tak zrobic 3 edycje sparringow punktowych w lutym? tylko ta wersje z druzynami, a nie jak ostatnio indywidualnie. mozna dac info w topik pierwszego lutego, zeby ludzie zglaszali na forum druzyny np. (tak jak bylo to wspomniane wczesniej) co najwyzej 3 osobowe i rozegrac 3 rundy (7-8, 14-15 i 21-22 II). 6 dni do pierwszego weekendu powinno w zupelnosci wystarczyc na ustalenie skladu poszczegolnych druzyn, a z tego co ostatnio widac na kanale to bez najmniejszych problemow wyjdzie piec 3-osobowych druzyn.

w sumie to wiem, ze calkiem niedawno byly 2 zabawy kanalowe, ale takie z premier tematycznych to mi sie nie podobaja :p
a z uwagi na to, ze w styczniu nie gram w quiza, to w lutym zabawa kanalowa jak najbardziej wskazana, zebym mogl sie wyzyc za caly styczen :pp
bo w marcu to wiosna i czekac 2 miesiace.... :)
Avatar użytkownika
eggrodd
Operator
Operator
Wieszcz
Wieszcz
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 maja 2007, 19:53
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 21677

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez KrzS » 6 stycznia 2009, 13:59

Przydałoby się jeszcze jakieś ograniczenie, które zabezpieczyłoby przed powstaniem supergrupy, której właściwie nie dałoby się pokonać ;)
Np. suma punktów z !gstats członków grupy nie może przekraczać X.
KrzS
Supergracz
Supergracz
Ideolog
Ideolog
 
Posty: 11
Dołączył(a): 9 maja 2007, 20:39
Pytań w bazie: 3138

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez wilk » 6 stycznia 2009, 16:09

Chętnie, bo zapomnieliśmy chyba o tym pomyśle. :) Może rozwiązaniem tego problemu byłby losowy przydział do grup? Albo zamiast liczyć sumę punktów i wymagać pełnych grup (chyba, że faktycznie bez problemu znajdziemy piętnastu chętnych), to liczyć srednią (suma zdobytych punktów / ilość graczy [1-3])? Poza tym jeśli miałyby być trzy rundy, to punktować za trzy osobno czy za całokształt? Bo wówczas nie byłoby klasycznego punktowania top10, a jedynie tych teamów.
Avatar użytkownika
wilk (autor wątku)
Operator
Operator
Ascendant
Ascendant
 
Posty: 1756
Dołączył(a): 30 lipca 2005, 16:32
Lokalizacja: #QuizPL @ IRCnet
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 12543
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez criville » 6 stycznia 2009, 18:44

hello everybody!
first of all kudos to egg for thinking about the quiz at 6.30 in the morning how about that for a dedicated quizplayer ;)
about this zabawa: i think that KrzS hit the right idea only that i propose to use !mrekord instead of !gstats (the later is too much affected by how long one plays in the quiz). so my suggestion is this:

a) the number of the members of the team is unlimited in number but limited by
the total of their !mrekords and i suggest this number as being 7000. of course initialy it seems
impossible coz some very good players have mrekords of over 5000 but there is sollution for this: we count all those who have !mrekord over 5000 as having 5000 points. of course this 7000 points is just an quick estimation it could be moved up or down.

b) also i suggest that the scoring would be separated for each weekend because it is rare that
one can play 3 or 4 weekends in row plus maybe for this reason it would be good that the groups
by default should not be exactly the same each weekend.

i think this method would ensure that the teams are roughly equal in strenght and there would be a real competition for the win each weekend.

regards,
criville
criville
Swój człowiek
Swój człowiek
 
Posty: 35
Dołączył(a): 4 września 2008, 17:08
Pytań w bazie: 103

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez eggrodd » 8 stycznia 2009, 01:23

criville napisał(a):a) the number of the members of the team is unlimited in number but limited by
the total of their !mrekords and i suggest this number as being 7000. of course initialy it seems
impossible coz some very good players have mrekords of over 5000 but there is sollution for this: we count all those who have !mrekord over 5000 as having 5000 points. of course this 7000 points is just an quick estimation it could be moved up or down.

nie jestem pewien czy 5000 i 7000 to nie za duzo; wyjdzie na to, ze bede sam w druzynie :p
przykladowo proponuje:
dac 5 dni na ustalenie druzyn, niech ludzie zglosza sami swoje sklady. jesli nie bedzie zadnych obiekcji to ok., jesli beda klotnie, "problemy" ze zbyt mocnymi druzynami, czy jakiekolwiek inne nieporozumienia to wciaz pozostana 2 dni do rozpoczecia zabawy i bedzie czas na to, by zrobic przydzial losowy.

criville napisał(a):b) also i suggest that the scoring would be separated for each weekend because it is rare that
one can play 3 or 4 weekends in row plus maybe for this reason it would be good that the groups
by default should not be exactly the same each weekend.

zgadzam sie co do oddzielnych zmagan w kazdy weekend i byc moze na podsumowujaca zbiorcza punktacje po 3 weekendach. natomiast nie jestem przekonany co do zmiany grup z kazda nowa rozgrywka. jesli inni gracze beda chcieli sie zmieniac co weekend to ok., niech tak bedzie. wydaje mi sie jednak, ze nie ma to wiekszego sensu z prostej przyczyny: w jeden weekend jestem i gram, w kolejny moze mnie nie byc, tym samym nowa grupa bedzie oslabiona.
lepiej ustalic gotowe sklady przed rozpoczeciem zabawy i trzymac sie ich do jej zakonczenia.
Avatar użytkownika
eggrodd
Operator
Operator
Wieszcz
Wieszcz
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 maja 2007, 19:53
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 21677

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez wilk » 16 stycznia 2009, 03:37

Zachęcam do bardziej aktywnego składania pomysłów na tę zabawę, w przeciwnym razie po prostu nie dobędzie się, lub odbędzie się w klasyczny sposób. Użycie !mrekord jest kuszące, ale trzeba mieć na uwadze to, że zazwyczaj są to jednorazowe rekordy, bite co jakiś czas, a zazwyczaj grywa się spokojniej. Mogłoby to być dla niektórych krzywdzące. Myślałem także o wzięciu wraz z !mrekord także !drekord, tak by wyznaczyć coś w stylu średniej ilości punktów gracza zdobywanych w miesiącu. Ale to z kolei wszystko napotyka problem, iż niektórzy lubią grać pod kilkoma nickami, co dodatkowo utrudnia uzyskanie miarodajnych statystyk. Żeby uniknąc tego myślałem także, by punkty drużyny nie sumować, a liczyć z tego średnią, co by niejako zmusiło by wszyscy grali równo. Jednocześnie istniałby limit, że przy maksymalnie 5 drużynach musiałyby istnieć conajmniej 3, a każda posiadać przynajmniej 2 zawodników (brak górnego limitu). Tym niemniej proszę o więcej pomysłów, nawet luźnych, na których można by oprzeć zasady tego typu rozgrywki.
Avatar użytkownika
wilk (autor wątku)
Operator
Operator
Ascendant
Ascendant
 
Posty: 1756
Dołączył(a): 30 lipca 2005, 16:32
Lokalizacja: #QuizPL @ IRCnet
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 12543
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez karolajn » 25 stycznia 2009, 21:57

eggrodd napisał(a):przykladowo proponuje:
dac 5 dni na ustalenie druzyn, niech ludzie zglosza sami swoje sklady. jesli nie bedzie zadnych obiekcji to ok., jesli beda klotnie, "problemy" ze zbyt mocnymi druzynami, czy jakiekolwiek inne nieporozumienia to wciaz pozostana 2 dni do rozpoczecia zabawy i bedzie czas na to, by zrobic przydzial losowy.


pomysl jest fajny, tylko jak to bedzie wygladalo, kto bedzie od tego zeby "ocenic", ktora grupa jest mocniejsza itp? bedzie sie mowilo ludziom prosto w twarz "sory, ale jestescie za slabi, trzeba jednak zrobic losowanie"? ;/

mi sie wydaje ze najplepiej by bylo po prostu od razu losowo zrobic, wtedy przynajmniej bedzie w miare fair, nawet jesli sie wylosuje przypadkiem super-druzyna to przynajmniej nie bedzie juz obiekcji, bo przeciez wylosowane.

eggrodd napisał(a):zgadzam sie co do oddzielnych zmagan w kazdy weekend i byc moze na podsumowujaca zbiorcza punktacje po 3 weekendach. natomiast nie jestem przekonany co do zmiany grup z kazda nowa rozgrywka. jesli inni gracze beda chcieli sie zmieniac co weekend to ok., niech tak bedzie. wydaje mi sie jednak, ze nie ma to wiekszego sensu z prostej przyczyny: w jeden weekend jestem i gram, w kolejny moze mnie nie byc, tym samym nowa grupa bedzie oslabiona.
lepiej ustalic gotowe sklady przed rozpoczeciem zabawy i trzymac sie ich do jej zakonczenia.


tu popieram
karolajn
Operatorka
Operatorka
Wieszczka
Wieszczka
 
Posty: 252
Dołączył(a): 15 grudnia 2007, 22:25
Płeć: Kobieta
Pytań w bazie: 3227

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez wilk » 25 stycznia 2009, 22:04

karolajn napisał(a):
eggrodd napisał(a):przykladowo proponuje:
dac 5 dni na ustalenie druzyn, niech ludzie zglosza sami swoje sklady. jesli nie bedzie zadnych obiekcji to ok., jesli beda klotnie, "problemy" ze zbyt mocnymi druzynami, czy jakiekolwiek inne nieporozumienia to wciaz pozostana 2 dni do rozpoczecia zabawy i bedzie czas na to, by zrobic przydzial losowy.


pomysl jest fajny, tylko jak to bedzie wygladalo, kto bedzie od tego zeby "ocenic", ktora grupa jest mocniejsza itp? bedzie sie mowilo ludziom prosto w twarz "sory, ale jestescie za slabi, trzeba jednak zrobic losowanie"? ;/

mi sie wydaje ze najplepiej by bylo po prostu od razu losowo zrobic, wtedy przynajmniej bedzie w miare fair, nawet jesli sie wylosuje przypadkiem super-druzyna to przynajmniej nie bedzie juz obiekcji, bo przeciez wylosowane.


Niektórzy nie chcą grać z obcą lub przypadkową osobą, nawet kosztem uczestnictwa w zabawie. Drużyna to drużyna, nie zbieranina.
Avatar użytkownika
wilk (autor wątku)
Operator
Operator
Ascendant
Ascendant
 
Posty: 1756
Dołączył(a): 30 lipca 2005, 16:32
Lokalizacja: #QuizPL @ IRCnet
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 12543
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez Areylena » 26 stycznia 2009, 15:34

Tu ja popieram wilka, że drużyna to nie zbieranina i nie chciałabym przydziału losowego.

Odnośnie tego, co napisała karolajn, że ludziom się będzie mówiło "sorry, jesteście za słabi..." to nie w tę stronę miało być. Jeśli ktoś będzie miał jakieś obiekcje, że drużyna jest za MOCNA to wtedy można to rozwiązywać, natomiast jeśli słaba drużyna sie uprze, że chcą być razem i będą grać - cóż, nikt im nie zabroni. Na zawodach też startują lepsi i gorsi... I niejednokrotnie ten gorszy okazuje się być czarnym koniem. Także nie ma co dyskryminować słabych drużyn, jeśli chcą grać razem. Trzeba tylko brać pod uwage wątpliwości co do za silnych drużyn. Choć mam nadzieje, że jeśli się ustali dla tych silniejszych limit 2 osoby a dla słabszych 3 osoby, to można jakoś te różnice wyrównać.
Areylena
Supergracz
Supergracz
Swój człowiek
Swój człowiek
 
Posty: 39
Dołączył(a): 17 września 2007, 01:48
Płeć: Kobieta
Pytań w bazie: 40

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez wilk » 26 stycznia 2009, 20:44

Zasady dla wszystkich muszą być takie same. Poza tym jak określisz kto jest silniejszy niż ktoś inny?
Avatar użytkownika
wilk (autor wątku)
Operator
Operator
Ascendant
Ascendant
 
Posty: 1756
Dołączył(a): 30 lipca 2005, 16:32
Lokalizacja: #QuizPL @ IRCnet
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 12543
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez swierszcz » 26 stycznia 2009, 21:01

Dlaczego Ci najlepsi maja byc karani za to ze zdobywaja duzo punktow? To tak jakby zabronic grac Brazylii na MS, bzdura. A co do dreem teamow, no coz sama przyjemnosc w tym aby Ci slabsi z pozoru gracze pokonali tych teoretycznie najlepszych!
Avatar użytkownika
swierszcz
Pisarz
Pisarz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 26 października 2006, 00:40
Lokalizacja: Zielona Gora
Pytań w bazie: 846

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez criville » 27 stycznia 2009, 03:55

hello everybody,
i'm very much against egg's idea to evaluate whether a team is too strong after the team was formed. its "ugly" to be against somebody and i'd feel uncomfortable complaining against a team and i think everybody would feel like that. furthermore people might resent it so that just sounds as a perfect recipe for trouble. in my opinion we should set the rules clear before the teams are formed.
to swierszcz: the reason to put some sort of limitation on the teams is to avoid a situation when a super-team takes a big lead early on at which point the fun is basicaly over and everybody (probably even they) would start to lose interest. something like that happened in the zabawa last year and with teams this effect is only amplified. a good analogy would be the salary cup in the NBA (or any other american pro league for that matter) which basicaly limits all teams to 1 or 2 superstars.
criville
Swój człowiek
Swój człowiek
 
Posty: 35
Dołączył(a): 4 września 2008, 17:08
Pytań w bazie: 103

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez wilk » 27 stycznia 2009, 05:51

A co myślicie o takim pomyśle:

  1. Mamy trzy weekendy, więc będą 3 "sparringi".
  2. Tworzymy grupy maksymalnie trzyosobowe, bez możliwości zmian zawodników, przy czym muszą powstać minimum 4 grupy. Gracze dobierają się dowolnie, brak też brania pod uwagę kto jakie nabił rekordy.
  3. Gracze podają maksymalnie dwa nicki pod którymi będą grać (czyli nick główny i ewentualny alias w razie zablokowania nicka czy padu sesji).
  4. W pierwszy weekend gra jedna osoba z grupy (losowana lub wybrana przez członków).
  5. W drugi weekend grają dwie osoby z grupy (losowane lub wybrane).
  6. W trzeci weekend grają wszystkie trzy osoby z grupy.
  7. Punkty z każdego tygodnia będą uśredniane, czyli I tydz.: gracz_a/1, II tydz.: (gracz_x+gracz_y)/2, III tydz.: (gracz_o+gracz_m+gracz_g)/3. Oczywiście w pierwszy tydzień grać mogą też inne osoby, po prostu ich punkty nie będą brane pod uwagę.
  8. Punktację końcową stanowić będzie podsumowanie wszystkich tygodni.

Cechy takiego rozwiązania (postaram się nie podpowiedzieć za dużo odnośnie taktyki gry ;p):

  • wszyscy gracze grupy muszą wziąć czynny udział, bo uśrednianie z odstającym wynikiem osłabi punktację
  • początkowe tygodnie dają szansę silniejszym graczom na wybicie drużyny
  • końcowe tygodnie stawiają na grę zespołową
  • podział na 1/2/3 osoby sprawia, że drużyna nie będzie osłabiona przez najsłabszego (w danej drużynie) gracza od samego początku, z uwagi na uśrednianie
  • uśrednianie daje to, że dwójka/trójka supergraczy nie zdobędzie więcej punktów niż najlepszy z nich - niestety to osłabia też trochę słabsze, nierównomierne drużyny

Do rozstrzygnięcia pozostają kwestie:

  1. Czy taki schemat rozgrywki i jej podziału jest ok?
  2. Czy uśrednianie jest dobrym rozwiązaniem?
  3. Graczy grających w pierwszym i drugim tygodniu losować kostką czy niech sami zadecydują?
  4. Czy lepiej jest może pominąć wybór w drugim tygodniu i zorganizować to tak: gracz_1/1, II tydz.: (gracz_2+gracz_3)/2, III tydz.: (gracz_1+gracz_2+gracz_3)/3 - czyli wybór dokonuje tylko ten kto będzie grał w pierwszym tygodniu, a w drugim grają pozostali dwaj gracze, co tym samym sprawia, że każdy gra tylko dwukrotnie, a najlepszy gra sam i później z największym "obciążeniem".
  5. Czy dobrym pomysłem byłoby przemieszanie wśród drużyn tego kto gra kiedy, by np. w pierwszy tydzień nie grali tylko sami liderzy wszystkich grup?
  6. Czy może też osłabić puktację lidera, a "wzmocnić" części drużynowych poprzez dobranie np. wag, takich jak: gracz_1*0.8, II tydz.: (gracz_2+gracz_3)*0.6 (zamiast 50%), III tydz.: (gracz_1+gracz_2+gracz_3)*0.4 (zamiast 1/3)?

Do 30.01 chciałbym już stworzyć finalne zasady rozgrywki, więc proszę o słowa krytyki, by to dopracować lub inne pomysły.
Avatar użytkownika
wilk (autor wątku)
Operator
Operator
Ascendant
Ascendant
 
Posty: 1756
Dołączył(a): 30 lipca 2005, 16:32
Lokalizacja: #QuizPL @ IRCnet
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 12543
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez arasel » 27 stycznia 2009, 10:10

IMHO to calkiem niezle rozwiazanie, chociazby z uwagi na to, ze niektorzy pracuja/ucza sie/maja plany na konkretny weekend i po prostu nie moga sie stawic w kazdy z trzech. Dopisalbym jeszcze do zasad sytuacje, gdy w tygodniu gry zespolowej tj. gracz_1+gracz_2+gracz_3 ktorys z zawodnikow sie nie stawi z jakichs przyczyn, to na to miejsce moze (nie musi) wskoczyc ktos rezerwowy (ustalony przed rozpoczeciem), a jesli nie wskoczy (bo tez nie moze lub nie ma takiego) to za brakujacego gracza jest punktow 0 (zero) i rownanie do sredniej wygladaloby gracz_1+gracz_2+0/3.

Mowie na swoim przykladzie, gdyz ze wzgledu na charakter pracy nie kazdy weekend mam wolny, a czesto jest to tylko jeden z dwoch dni, wiec nie ma szans, zebym mogl sie pojawic na kazdym etapie.

Alternatywa do sredniej wazonej: Mozna by tez celem wyrownania zawodow i spotegowania zacietosci dawac bonusy za poszczegolne etapy, i tak: Druzyna, ktora zajmuje pierwsze miejsce w 1 etapie dostaje +5(+1), II miejsce +7(+2), III miejsce +10(+3). Lub kazda inna dowolna liczba punktow, rowniez moze byc zalezna od etapu. Bonusowanie najslabszych druzyn najwieksza liczba punktow jest w sumie lekkim uklonem w strone criville, bo poniekad ma racje chlopak. Jesli druzyna bedzie wyjatkowo silna, a wiemy, ze moze taka byc, to Ci slabsi maja mniejsze szanse, i taki bonus bylby motywacja. I nie chodzi mi o wiedze, czy o szybkosc odpowiedzi, bo tu raczej nowicjuszy nie bedzie, ale o czas spedzony na grze. Bo wiemy, ze sa tacy co stukaja 1000 a nawet 1500 dziennie, bo chca/moga/lubia, ale nie wszyscy moga sobie na to pozwolic (lub nie chca) i rozgrywka bylaby wypaczona IMO. Zaraz odezwa sie krzykacze, ktorzy beda to negowac, bo przeciez jest wolnosc i mozna sie dobierac jak sie chce i grac ile sie chce bla bla...Ale to wypaczenie idei "sportu" tudziez sportowej rywalizacji. Jesli nie, to ja stawiam pieniazki na team: Areylena, eggrodd, Yoel.(Kolejnosc alfabetyczna) Przyda sie troche zarobic ;)

Moze jakims pomyslem byloby ustalenie godzin rozgrywki. Na przyklad : od 12 do 16 zliczane sa punkty zdobyte przez graczy z poszczegolnych druzyn. To tylko przyklad, nie sugeruje konkretnych dni i godzin ofkoz.

Co do skladow druzyn - niech beda dowolne, czyli gracze dobiora sie jak chca,(przy zastosowaniu sredniej wazonej/bonusow/innych pomyslow) a dla niezdecydowanych zostanie losowanie.
Avatar użytkownika
arasel
Wieszcz
Wieszcz
 
Posty: 146
Dołączył(a): 14 sierpnia 2007, 01:33
Pytań w bazie: 661

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez wilk » 27 stycznia 2009, 11:39

arasel napisał(a):IMHO to calkiem niezle rozwiazanie, chociazby z uwagi na to, ze niektorzy pracuja/ucza sie/maja plany na konkretny weekend i po prostu nie moga sie stawic w kazdy z trzech. Dopisalbym jeszcze do zasad sytuacje, gdy w tygodniu gry zespolowej tj. gracz_1+gracz_2+gracz_3 ktorys z zawodnikow sie nie stawi z jakichs przyczyn, to na to miejsce moze (nie musi) wskoczyc ktos rezerwowy (ustalony przed rozpoczeciem), a jesli nie wskoczy (bo tez nie moze lub nie ma takiego) to za brakujacego gracza jest punktow 0 (zero) i rownanie do sredniej wygladaloby gracz_1+gracz_2+0/3.

Naturalnie, jeśli ktoś nie zagra, to będzie to +0 i średnia z tylu osób, ile powinno grać. Też myślałem wcześniej o tym rezerwowym graczu, by drużyny były czteroosobowe, ale odrzuciłem to, bo przy jedynie trzech rozgrywkach dałoby to chyba za dużą przewagę tych mocniejszych osób, bo do gry weszłaby nagle nie zmęczona nabijaniem punktów osoba. Pomysł z dodatkowymi punktami za wygranie poszczególnych etapów jest dobry. Niech zwycięska drużyna dostanie tyle punktów dodatkowych ile powstało drużyn, czyli np. minimum +4. Da to też dodatkową mobilizację, by więcej osób grało, co stworzy więcej drużyn i bonus ten tym samym wzrośnie.

arasel napisał(a):Moze jakims pomyslem byloby ustalenie godzin rozgrywki. Na przyklad : od 12 do 16 zliczane sa punkty zdobyte przez graczy z poszczegolnych druzyn. To tylko przyklad, nie sugeruje konkretnych dni i godzin ofkoz.

O tym akurat nie myślałem, chciałem pozostać przy tradycyjnym pełnym weekendzie, czyli o pólnocy w sobotę zaczynamy i kończymy o północy w poniedziałek.
Avatar użytkownika
wilk (autor wątku)
Operator
Operator
Ascendant
Ascendant
 
Posty: 1756
Dołączył(a): 30 lipca 2005, 16:32
Lokalizacja: #QuizPL @ IRCnet
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 12543
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez criville » 28 stycznia 2009, 03:13

wilk i don't understand what are you planning to achive by averaging the points because it just doesn't make any difference. if team A makes more points than the team B then even if you divide it by 3 team A still have more points than team B ;)

also this sentence raised my hair: "Oczywiście w pierwszy tydzień grać mogą też inne osoby, po prostu ich punkty nie będą brane pod uwagę." come on for what will these players then play? effectively they will only take away the points from the real pointscoring players.
criville
Swój człowiek
Swój człowiek
 
Posty: 35
Dołączył(a): 4 września 2008, 17:08
Pytań w bazie: 103

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez wilk » 28 stycznia 2009, 12:39

criville napisał(a):wilk i don't understand what are you planning to achive by averaging the points because it just doesn't make any difference. if team A makes more points than the team B then even if you divide it by 3 team A still have more points than team B ;)

I already described it in my post. It requires that whole team have to play or overall score will suffer two or three times more than without averaging.

criville napisał(a):also this sentence raised my hair: "Oczywiście w pierwszy tydzień grać mogą też inne osoby, po prostu ich punkty nie będą brane pod uwagę." come on for what will these players then play? effectively they will only take away the points from the real pointscoring players.

True. So here comes presented idea to randomize weeks when play leaders and teams. Also there will be many other players not joined to any team.
Avatar użytkownika
wilk (autor wątku)
Operator
Operator
Ascendant
Ascendant
 
Posty: 1756
Dołączył(a): 30 lipca 2005, 16:32
Lokalizacja: #QuizPL @ IRCnet
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 12543
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez criville » 28 stycznia 2009, 14:34

wilk you claimed but didn't explain why would averaging force all players to play. lets take a theoretical example. three very strong players make a team lets say eggrodd, Jeepy and wojex. what is the difference between:
A) eggrodd pumping up 900 points and the other sleeping at home and having 0 points and
B) each of them gets 300 points?
in both cases the average is 300.

the only thing which would probably force all 3 of them to play is if there would exist another team just as good as them which could overtake them. but with your rules there is absolutely no guarantee that 2 teams of roughly equal strenght would even be formed. averaging is in my opinion totaly useless.
criville
Swój człowiek
Swój człowiek
 
Posty: 35
Dołączył(a): 4 września 2008, 17:08
Pytań w bazie: 103

Re: Pomysły na zabawy kanałowe

Postprzez wilk » 28 stycznia 2009, 16:14

Time is ticking. So give a better proposal or say how to improve this. I haven't said it "forces", it just requires to play equally or play very hard. Also we really have more than 3 good players, so thats why there's limit of 3 player teams.
Avatar użytkownika
wilk (autor wątku)
Operator
Operator
Ascendant
Ascendant
 
Posty: 1756
Dołączył(a): 30 lipca 2005, 16:32
Lokalizacja: #QuizPL @ IRCnet
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 12543
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zabawy kanałowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Common Crawl i 0 gości