Porady jak zostać milionerem, w quizie

Miejsce do składania propozycji na tematy quizów, sprawdzenia dotychczasowych ogólnych wyników graczy, a także lista premier, które już się odbyły – według ich autorów oraz dat. Znajdziesz tu również poradnik jak przygotować własną premierę quizową oraz jak ją zaprezentować.

Premiery: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017

Porady jak zostać milionerem, w quizie

Postprzez wilk » 11 maja 2016, 23:05

Co prawda porady te są raczej oczywiste i przez lata wszyscy wypracowali swój sposób grania, a sposób punktowania jest już opisany w naszym kompendium, ale wypunktujmy wszystko jeszcze raz wraz z krótkimi uwagami jak można wykorzystać działanie skryptu na naszą korzyść (bez oszukiwania):

  1. Nie trzeba odpowiadać na każde pytanie.

    Jest to chyba najważniejszy z punktów. Udzielenie odpowiedzi na wszystkie pytania może i wygląda fajnie w statystykach, ale rzadko przekłada się na wynik punktowy. Zwykle lepiej przeczekać trudne pytania (taktyczna pauza), niż ryzykować utratę często sporej liczby punktów w razie wtopy. Dzięki pauzowaniu można zresetować sobie mnożnik i rozpocząć serię odpowiedzi od nowa. Szczególnie, że możemy nic nie stracić na pomyłkach, co jest dalej opisane.

  2. Jeśli wiemy, to pędzimy po pierwszeństwo, jeśli nie wiemy, to kalkulujemy.

    Pędzimy z prostej przyczyny – dwie pierwsze osoby otrzymują więcej punktów (+3/+2), pozostali standardowe +1. Ma to szczególne znaczenie przy wyższym mnożniku.

    Jeśli jednak nie znamy odpowiedzi lub nie jesteśmy pewni, to można zaryzykować, gdy mamy zresetowany mnożnik, ale należy poczekać do ostatnich chwil przed upłynięciem czasu na odpowiadanie, bo nie chcemy przecież załapać się na karne -3/-2. Odpowiadanie na priv, oprócz zwalczania odgapiania odpowiedzi wprowadziło element niepewności i nieco utrudniło grę strzelającym, bo o ile nie ma dla nas różnicy wiedza czy byliśmy najszybsi, to jeśli chcemy nimi nie być musimy czaić się na moment tuż przed końcem pytania, a i tak nie wiemy czy nie odpowiedzieliśmy sami.

    Jeśli strzelamy, to nasze szanse zwykle są jednak większe niż 25%, w zależności od tego jak postarał się autor pytania. Zdarza się bowiem, że do poprawnej odpowiedzi łatwo dojść poprzez odrzucenie alternatyw, które autor dopisał jako zbyt odróżniające się lub nie pasujące, a czasem w przypadku odpowiedzi liczbowych autorzy mają tendencję do umieszczania prawidłowej odpowiedzi na skraju lub w środku przedziału, czyli wystarczy odrzucić skrajne odpowiedzi i pozostaje nam 50:50.

    Wzór ogólny: (punkty + bonus) * mnożnik + 1

  3. Lista odpowiedzi jest opóźniona o 3 sekundy od pytania.

    Nie jest to wiele i niestety może być z tym problem w przypadku lagów, ale wiedząc o tym można nastawić się psychicznie do tego czy łamiemy sobie palce, by gonić za byciem pierwszym odpowiadającym. W zależności od konstrukcji pytania czasem już po kilku pierwszych wyrazach znamy odpowiedź, nim wyświetlą się wszystkie opcje.

  4. Jeśli jest to pierwsze pytanie, bądź w poprzednim wtopiliśmy lub odpuściliśmy — odpowiadamy prawie zawsze, niezależnie od naszej wiedzy.

    Tryb „punkt za odpowiedź” (który praktycznie zawsze jest używany) został wprowadzony, aby ograniczyć sytuacje, w których gracz dołączający się pod koniec zabawy mógł łatwo przegonić tych grających od początku. Sprawia on, że gracze otrzymują dodatkowy (ukryty) punkt za każdą odpowiedź (dobrą lub złą).

    Tym, co ciekawego przy okazji wprowadził ten tryb, to możliwość podjęcia taktycznego ryzyka — jeśli mamy zresetoway mnożnik, to możemy (a nawet powinniśmy!) podjąć ryzyko odpowiedzi na bieżące pytanie, bez względu na znajomość prawidłowej odpowiedzi. Aczkolwiek jeśli strzelamy, to koniecznie poczekajmy do ostatnich chwil, by nie dostać ewentualnych punktów karnych za pierwszeństwo (-3/-2). Dlaczego tak? Bo dzięki temu trybowi pomimo, iż skrypt w razie niepowodzenia wyświetla utratę punktu, to tak naprawdę dostajemy -1 i ukryte +1, czyli faktycznie NIC nie tracimy (no poza zwiększeniem licznika błędnych odpowiedzi). Zatem jeśli jesteśmy po pauzowaniu lub wpadce w poprzednim pytaniu, to starajmy się nie przespać kolejnego, a co więcej taką serię ewentualnych pomyłek możemy ciągnąć dowolnie długo. Jednakże jeśli frekwencja jest niska i dodatkowo trafiło się trudne pytanie, to odpuszczamy, bo jest większa szansa, że inni też tak zrobili (wtopimy z pierwszeństwem).

  5. Mnożnik jest podstawowym źródłem punktów, ale i kłopotów.

    Seria poprawnych odpowiedzi podnosi mnożnik punktów, więc starajmy się jak najdłużej utrzymać naszą serię, czasem lekko ryzykować (pamiętając wcześniejszą wzmiankę o szansie) i nie pomylić literek odpowiedzi, bo idzie za tym większość punktów jakie zdobywa się w quizie: +3/+2/+1 (+4/+3/+2 z BONUSem), przy COMBO: +6/+4/+2 (+8/+6/+4 z BONUSem), a przy TRIMBO: +9/+6/+3 (+12/+9/+6 z BONUSem). Mnożnik nagradza znających temat, co przy prywatnych odpowiedziach ma obecnie jeszcze większe znaczenie.

    Mnożnik przechodzi na błędne odpowiedzi, więc zamiast strzelać lepiej odpuścić i zacząć od nowa, bo wpadka może nas mocno zaboleć: -3/-2/-1, przy COMBO: -6/-4/-2, a przy TRIMBO aż: -9/-6/-3. Jedynym wyjątkiem jest opisane dalej polowanie na bonus. Jak wiemy zła odpowiedź jak i pauza tak samo resetują mnożnik, więc po co ryzykować stratę punktów.

  6. Bonus jest super, ale rzadko go ujrzysz.

    Bonus punktowy, to +1 do punktów bazowych (przed doliczeniem mnożnika) i przyznawany jest za samotną, ale tylko poprawną odpowiedź. W zasadzie ujrzeć go można tylko przy mniejszej liczbie graczy lub wyjątkowo trudnych pytaniach (bądź częściej – podchwytliwych), gdy jest szansa, że pozostali wtopią, lecz nie odpuszczą.

    Gdy znamy odpowiedź, to standardowo śmiało pędźmy po pierwszeństwo (pamiętajmy, że złe odpowiedzi też je odbierają), ponieważ możemy uzyskać tutaj największą nagrodę punktową w grze: +12+1 punktów! (lub +8+1/+4+1 przy słabszym mnożniku)

    Jeśli w grze bierze udział większa ilość uczestników (mniejsza szansa na bycie jedynym odpowiadającym), to możemy pokusić się o strzelanie i jest to jedyna sytuacja, gdy opłaca się ryzyko przy wyższym mnożniku. Ważne jednak, by nie śpieszyć się z odpowiedzią. Jak się nam poszczęści, to dostaniemy fartowne +2+1 punkty, a ryzykujemy stratę… -1+1 punktów. ;) Nawet jeśli nie uda nam się być jedyną osobą, to możemy w ten sposób odebrać bonus drugiej osobie.

    +3 : -0 przy ×1
    +5 : -1 przy ×2
    +7 : -2 przy ×3

    Gorzej jednak, gdy okaże się, że inni odpuścili, to strata wyniesie już do -3+1 punktów, choć w tym przypadku zyskiem, z racji pierwszeństwa, może być +4+1 punktów. Dlatego też przy niskiej frekwencji i trudnym pytaniu my też raczej odpuszczamy, a już zdecydowanie pauzujemy jeśli dodatkowo mamy mnożnik inny niż ×1 (zbyt duży rozrzut między stratą i zyskiem, a straty dotkliwsze — w końcu strzelamy i bliżej nam do straty).

    +5 : -2 jako pierwszy
    +4 : -1 jako drugi

    ale przy ×2:

    +9 : -5 jako pierwszy
    +7 : -3 jako drugi

    a przy ×3 już:

    +13 : -8 jako pierwszy
    +10 : -5 jako drugi
Avatar użytkownika
wilk
Ascendant
Ascendant
 
Posty: 1634
Dołączył(a): 30 lipca 2005, 16:32
Lokalizacja: #QuizPL @ IRCnet
Płeć: Mężczyzna

Powrót do Premiery quizowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość