Instrukcje dla puszczających premiery quizowe

Miejsce do składania propozycji na tematy nowych quizów, sprawdzenia dotychczasowych ogólnych wyników graczy, a także lista premier, które już się odbyły – według ich autorów oraz dat. Znajdziesz tu również poradnik jak przygotować własną premierę quizową oraz jak ją zaprezentować na kanale.

Premiery: 2005-2024

Instrukcje dla puszczających premiery quizowe

Post#1 napisany przez wilk » czwartek, 8 maja 2008, 00:38

Obrazek


Jeśli zdecydowałeś/aś się puścić samodzielnie quiz (przeczytałeś/aś poradnik układania pytań, prawda? :roll:), to uczynisz to za pomocą adekwatnego skryptu. Skrypty pracują w programach mIRC oraz irssi. W każdej paczce ze skryptem znajdziesz przykładowy zestaw pytań jako wzór oraz podstawową instrukcję obsługi.

Jeśli zdecydujesz się na mIRCa, to możesz pobrać naszą paczkę z najnowszym, już skonfigurowanym programem, tak by grało się jak najlepiej. Zawiera ona także zestaw skryptów quizowych oraz program Mieszacz do poprawiania plików z pytaniami.

  • Skrypty dla mIRCa. (kliknij „Pokaż”, aby wyświetlić instrukcję obsługi skryptu lub pobrać skrypt)

    Umieść odpowiedni skrypt w katalogu danych użytkownika swojego mIRCa (zależnie od wersji systemu operacyjnego jest to „C:\Documents and Settings\...\Dane aplikacji\mIRC\” lub „C:\Users\...\AppData\Roaming\mIRC\”) lub w katalogu aplikacji („C:\Program Files\mIRC\”) wraz z plikiem z pytaniami oraz zaznajom się z jego obsługą:

    • Dizzy (v4.0, autor: Dizzy) [zalecana wersja]
      Dizzy „Pro” (v1.0, autor: Dizzy, rozbudowa: Ptysiek)

      Zarejestruj lub zaloguj się, aby zobaczyć tę treść.

      Uwagi: Wersja „Pro” jest identyczna z 4.0, ale posiada „antygoogler” chroniący pytania, lecz może powodować problemy z dłuższymi pytaniami.

      • Wgranie skryptu:
        • Dizzy: /load -a dizquiz.ini
        • Dizzy „Pro”: /load -a dizquizpro.ini
      • Przeprowadzenie rozgrywki:

        1. Polecenie /autoquiz #QuizPL pytania.txt wczyta pytania z pliku i uruchomi quiz na kanale. Podczas gry quiz wyświetla pod każdym pytaniem poprawne odpowiedzi jako przypomnienie (są widoczne wyłącznie dla Ciebie).

          W przypadku gdyby wystąpił jakiś błąd w pliku z pytaniami i quiz utknął — wpisz dwukrotnie /pauza (spowoduje to pominięcie bieżącego pytania i wyświetlenie kolejnego).

          Aby uniknąć laga możesz zwiększyć opóźnienie między pytaniami do np. 10 sekund (domyślnie jest to 7 sekund) poleceniem /delay 10

          Uwaga: Skrypt w trakcie działania wyświetla poprawną odpowiedź, ale komunikat ten jest widoczny wyłącznie dla osoby puszczającej quiz. Ma to jedynie charakter przypomnienia.

        2. Gdy quiz dobiegnie końca, wyświetl punktację graczy poleceniem /stat 10 — upewnij się, że wyświetlona została pełna lista wyników. Gdy podejrzewasz, że grało więcej graczy, a wyświetlona dziesiątka jest pełna, wpisz jeszcze raz powyższe polecenie z większym parametrem np. 15.

        3. Na koniec quiz wyłączysz poleceniem /qoff — nie zapomnij o tym, bowiem puszczając kolejny quiz punkty mogą się zsumować.
      • Więcej poleceń wraz z ich opisem otrzymasz po wpisaniu /kom

      • Usunięcie skryptu z mIRCa:
        • Dizzy: /unload -a dizquiz.ini
        • Dizzy „Pro”: /unload -a dizquizpro.ini
      • Polecenia kanałowe dla graczy: !przyp, !podp, !ile, !ile nick, !stat


    • Mieszacz (v1.0?, autor: snajperx, rozbudowa: wilk)
      Mieszacz (v1.1?, autor: snajperx, rozbudowa: oyey, wilk) [zalecana wersja]

      Zarejestruj lub zaloguj się, aby zobaczyć tę treść.

      Uwagi: Skrypt w wersji oyeya punktuje także drugą najszybszą osobę, jeśli odpowie w ciągu 1 sekundy po pierwszej osobie.

      • Wgranie skryptu: /load -rs mieszacz.als

      • Przeprowadzenie rozgrywki:

        1. Możesz zmienić tryb mieszania haseł poleceniem /mktryb — przełącza ono między mieszaniem wszystkich liter odpowiedzi razem a mieszaniem osobno po wyrazach. Zalecane jest używanie trybu mieszania po wyrazach i jest on domyślnie włączony.

        2. Polecenie /autom #QuizPL pytania.txt wczyta pytania z pliku i uruchomi quiz na kanale.

          Aby uniknąć laga możesz zwiększyć opóźnienie między pytaniami do np. 10 sekund (domyślnie jest to 7 sekund) poleceniem /del 10

        3. Gdy quiz dobiegnie końca, wyświetl punktację graczy poleceniem /statt 10 — upewnij się, że wyświetlona została pełna lista wyników. Gdy podejrzewasz, że grało więcej graczy, a wyświetlona dziesiątka jest pełna, wpisz jeszcze raz powyższe polecenie z większym parametrem np. 15.

        4. Na koniec quiz wyłączysz poleceniem /mkoff — nie zapomnij o tym, bowiem puszczając kolejny quiz punkty mogą się zsumować.
      • Usunięcie skryptu z mIRCa: /unload -rs mieszacz.als

      • Polecenia kanałowe dla graczy: !podp, !przyp, !punkty


    • Familiada (v0.68, autor: snajperx, rozbudowa: wilk) [zalecana wersja]
      Familiada (v0.72, autor: snajperx, pomoc: Andrrew, zapożyczenia od: wilk)

      Zarejestruj lub zaloguj się, aby zobaczyć tę treść.

      Uwagi: Wartość punktowa odpowiedzi zależy od jej pozycji w pliku (od najwyższej do najniższej). W wersji 0.6x na każde pytanie może być maksymalnie 10 odpowiedzi, a punktacja zawsze zaczyna się od 50 dla pierwszej odpowiedzi (lewa), zaś każda kolejna jest za 5 punktów mniej, aż do 5 punktów (przy 10 odpowiedziach). W wersji 0.7x może być dowolna liczba odpowiedzi i sposób punktowania jest odmienny: pierwsza (lewa) odpowiedź jest zawsze za 50 punktów, ostatnia (prawa) zawsze za 5 punktów, odpowiedzi środkowe punktowane są proporcjonalnie do ich liczby; ta wersja nie posiada jednak nowszych usprawnień dodanych do wersji 0.6x.

      • Wgranie skryptu: /load -rs familiada.als

      • Przeprowadzenie rozgrywki:

        1. Uruchom skrypt poleceniem /fon #QuizPL i daj graczom czas na wybór drużyny, w której chcą grać (polecenia kanałowe !join 1 i !join 2).

        2. Gdy gracze będą gotowi rozpocznij quiz poleceniem /fauto — po jego wpisaniu otworzy się okienko wyboru pliku z pytaniami do wczytania.

          Aby uniknąć laga możesz zwiększyć opóźnienie między pytaniami do np. 20 sekund (domyślnie jest to 15 sekund) poleceniem /fauto 20 (pierwsze wywołanie wczyta plik z pytaniami i uruchomi quiz) lub użyć polecenia /fdelay 20

          W razie potrzeby możesz zmienić czas trwania rundy na np. 90 sekund (domyślnie jest to 120 sekund) poleceniem /fczas 90

        3. Jeśli gracze mają problem z pytaniem, to możesz za pomocą polecenia /fpodp odsłonić po literce z każdej nieodgadniętej odpowiedzi (niedostępne w wersji 0.7x).

        4. Gdy quiz dobiegnie końca, wyświetl punktację drużynową oraz indywidualną poleceniem /fwynik

        5. Na koniec quiz wyłączysz poleceniem /foff — nie zapomnij o tym, bowiem puszczając kolejny quiz punkty mogą się zsumować.
      • Więcej poleceń wraz z ich opisem otrzymasz po wpisaniu /fkom

      • Usunięcie skryptu z mIRCa: /unload -rs familiada.als

      • Polecenia kanałowe dla graczy: !join 1, !join 2, !part, !team nazwa drużyny, !pkt, !przyp


    • Milionerzy (v1.52, autor: Dizzy, rozbudowa: wilk)
      Milionerzy (v3.4, autor: KrzS, rozbudowa: wilk) [zalecana wersja]

      Zarejestruj lub zaloguj się, aby zobaczyć tę treść.

      Uwagi: Odpowiedzi udzielamy prywatnie prowadzącemu zabawę (odpowiadanie na kanale trzeba samemu włączyć). Błędna odpowiedź może zabierać lub zerować punkty. Skrypt w wersji KrzSia (zalecany) bazuje na wersji 1.5x, lecz jest bardziej rozbudowany i przyznaje dodatkowe punkty/kary dla dwójki najszybszych graczy, dodatkowy punkt za każdą odpowiedź (niezależnie od jej poprawności), bonus za indywidualne odpowiedzi, mnożnik punktów za serię poprawnych odpowiedzi oraz chroni przed serią tych samych symboli odpowiedzi.

      • Wgranie skryptu: /load -a milioner.ini

      • Przeprowadzenie rozgrywki:

        1. Polecenie /mon #QuizPL uruchomi skrypt na kanale.

        2. W razie potrzeby możesz zmienić tryb rozgrywki:

            • W przypadku skryptu KrzSia (3.x) dostępne są tryby:
              • /mtryb punkt — gracze otrzymują dodatkowy punkt za każdą (także błędną) odpowiedź (zalecany i domyślny tryb skryptu),
              • /mtryb normal — klasyczne punktowanie (zyski i straty; alternatywny tryb).
            • W przypadku starszego skryptu (1.5x) dostępne tryby to:
              • /mtryb odejmuj — błędna odpowiedź to -1 punkt (domyślny tryb skryptu),
              • /mtryb kasuj — błędna odpowiedź zeruje punkty (niezalecany tryb),
              • /mtryb normal — błędna odpowiedź nie zmienia wyniku.
          1. Domyślnie skrypt przyjmuje wyłącznie odpowiedzi graczy wysyłane prywatnie do prowadzącego. Jeśli chcesz, aby zaliczane były także publiczne odpowiedzi, to wpisz polecenie /mtryb pub. Wpisanie /mtryb priv ponownie je zablokuje (w przypadku starszego skryptu (1.5x) funkcję tą realizuje polecenie /mpub).

          2. Domyślnie skrypt przypisuje do poszczególnych odpowiedzi litery A/B/C/D. Jeśli chcesz, aby zamiast nich przypisywane były np. cyfry 1/2/3/4, to wpisz polecenie /mtryb 1234. Wpisanie /mtryb abcd przywróci pierwotne litery. Można tu podać dowolne cztery różne od siebie znaki — inna sugerowana kombinacja, to Q/W/A/S, której układ pasuje wizualnie do wyświetlanych odpowiedzi oraz układa się pod lewą rękę, a prawa obsługuje enter lub Q/P/A/L, która daje także dodatkową przestrzeń, by nie pomylić klawiszy i układa się pod obie dłonie. Funkcja ta dostępna jest tylko w nowszym skrypcie (3.x).
        3. Rozpocznij quiz i wczytaj pytania z pliku wydając polecenie /mplik pytania.txt

          Jeśli doszło do splitu i dużo osób z kanału zniknęło lub utracono połączenie z siecią IRC to wpisz raz /mpauza, poczekaj i wpisz ponownie, gdy powrócą odpowiednie warunki do kontynuowania quizu (pominie to jednak trwające pytanie).

          Bieżące pytanie możesz pominąć wpisując dwukrotnie /mpauza (nie rozwiąże to jednak problemu ze zgubioną/nadmiarową odpowiedzią, quiz od tego miejsca niestety się „rozjedzie”).

          W razie potrzeby możesz zmienić czas trwania rundy na np. 15 sekund (domyślnie jest to 20 sekund dla skryptu KrzSia lub 30 sekund dla skryptu starszego) poleceniem /mczas 15

          W razie potrzeby możesz zmienić opóźnienie między pytaniami na np. 15 sekund (domyślnie jest to 20 sekund w przypadku skryptu KrzSia lub 10 sekund dla skryptu starszego) poleceniem /mdelay 15

          Uwaga: Skrypt w trakcie działania wyświetla poprawną odpowiedź, ale komunikat ten jest widoczny wyłącznie dla osoby puszczającej quiz. Ma to jedynie charakter przypomnienia.

          • Gdy quiz dobiegnie końca, wyświetl punktację graczy poleceniem /mstat (skrypt KrzSia (3.x)), które wyświetli wszystkich grających.

          • W przypadku oryginalnego skryptu (1.5x) użyj polecenia /mstat 10, ale upewnij się, że wyświetlona została pełna lista wyników. Gdy podejrzewasz, że grało więcej graczy, a wyświetlona dziesiątka jest pełna, wpisz jeszcze raz powyższe polecenie z większym parametrem np. 15.
        4. Na koniec quiz wyłączysz poleceniem /moff — nie zapomnij o tym, bowiem puszczając kolejny quiz punkty mogą się zsumować.
      • Więcej poleceń wraz z ich opisem otrzymasz po wpisaniu /mkom

      • Usunięcie skryptu z mIRCa: /unload -a milioner.ini

        • Polecenia kanałowe dla graczy (skrypt KrzSia (3.x)): !ile, !zasady

        • Polecenia kanałowe dla graczy (skrypt klasyczny (1.5x)): !ile, !stat


    • AntyGoogler (v1.1?, autor: oyey, zmiany: wilk)

      Zarejestruj lub zaloguj się, aby zobaczyć tę treść.

      Uwagi: Skrypt przydziela punkty w zależności od numeru aktualnej automatycznej podpowiedzi; punktuje także drugą najszybszą osobę, jeśli odpowie w ciągu 1 sekundy po pierwszej osobie; automatyczna podpowiedź pokazuje się po 8 i po 14 sekundach, a czas na odgadniecie pytania, to 20 sekund.

      • Wgranie skryptu: /load -rs oquiz.als

      • Przeprowadzenie rozgrywki:

        1. Polecenie /start #QuizPL uruchomi skrypt na kanale. Po wpisaniu tego polecenia otworzy się okienko wyboru pliku z pytaniami do wczytania.

          Aby uniknąć laga możesz zwiększyć opóźnienie między pytaniami do np. 7 sekund (domyślnie jest to 5 sekund) poleceniem /delay 7

        2. Gdy quiz dobiegnie końca, wyświetl punktację graczy poleceniem /rank

          Quiz udostępnia także dodatkowe rankingi, które możesz wyświetlić — ranking antygooglowy poleceniem /ranking oraz ranking czasów odpowiadania poleceniem /czas

        3. Na koniec quiz wyłączysz poleceniem /koniec — nie zapomnij o tym, bowiem puszczając kolejny quiz punkty mogą się zsumować.
      • Usunięcie skryptu z mIRCa: /unload -rs oquiz.als

      • Polecenia kanałowe dla graczy: !stat


    • Koło Fortuny (v1.1, autor: snajperx, zmiany: wilk)

      Zarejestruj lub zaloguj się, aby zobaczyć tę treść.

      Uwagi: Do poprawnej rozgrywki skrypt wymaga od 2 do 5 zawodników. Mimo iż w danej rundzie litery podają tylko ci, co się do niej zgłosili, to hasło zgadywać może każdy; losowanie stawki wprowadza element losowy do punktacji i może też wyzerować punkty — uważajcie. Stawki punktowe zostały stuningowane, gdyż w oryginalnym skrypcie były nieracjonalnie wysokie.

      • Wgranie skryptu: /load -rs kf.als

      • Przeprowadzenie rozgrywki:

        1. Polecenie /kfon #QuizPL uruchomi skrypt na kanale. Po wpisaniu tego polecenia otworzy się okienko wyboru Twojej roli jako prowadzącego (nie ma to żadnego wpływu na quiz).

        2. Z uwagi na brak trybu autoquizu kolejne hasła wraz z kategoriami musisz wprowadzać poleceniem /haslo — po jego podaniu gracze będą mogli zgłaszać swój udział w danej rundzie (polecenie kanałowe !join).

          W przypadku, gdyby okazało się, że jest za mało osób chętnych do wzięcia udziału w danej rundzie możesz użyć polecenia /pomin aby zakończyć etap przyjmowania zgłoszeń do hasła i rozpocząć zgadywanie.

          W przypadku, gdyby któryś z graczy mimo zgłoszenia swojego udziału w danej rundzie przestał grać możesz pominąć jego kolejkę poleceniem /pomin — gra przejdzie wówczas do kolejnej osoby.

        3. Gdy quiz dobiegnie końca, wyświetl punktację graczy poleceniem /kfstat

        4. Na koniec quiz wyłączysz poleceniem /kfoff — nie zapomnij o tym, bowiem puszczając kolejny quiz punkty mogą się zsumować.
      • Więcej poleceń wraz z ich opisem otrzymasz po wpisaniu /kfkom

      • Usunięcie skryptu z mIRCa: /unload -rs kf.als

      • Polecenia kanałowe dla graczy: !join, !krece


    • 1 z 10 (v1.11, autor: snajperx)

      Zarejestruj lub zaloguj się, aby zobaczyć tę treść.

      Uwagi: Do poprawnej rozgrywki skrypt wymaga od 4 do 20 zawodników. Gra odbywa się w trzech etapach: w I. etapie są dwie kolejki pytań dla wszystkich graczy wybranych w losowej kolejności, zła odpowiedź lub upływ czasu oznacza stratę jednej trzech szans, przy czym utrata tylko dwóch szans oznacza odpadnięcie gracza; w II. etapie pytania zadawane są po kolei, dobra odpowiedź pozwala graczowi wytypować innego zawodnika, zła odpowiedź lub upływ czasu oznacza stratę jednej z szans, utrata wszystkich trzech szans oznacza odpadnięcie gracza, gra toczy się aż pozostanie 3 graczy z szansami; w III. etapie każdy z graczy ma 3 nowe szanse i otrzymuje punkt za każdą z pozostałych szans z poprzednich etapów, pytania zadawane są graczom po kolei, dobra odpowiedź pozwala wybrać innego zawodnika (+10 pkt.) lub samego siebie (+20 pkt.), gra trwa do wyczerpania pytań lub pozostania jedynego zawodnika z szansami.

      • Wgranie skryptu: /load -rs 1z10.als

      • Przeprowadzenie rozgrywki:

        1. Polecenie /1z10 uruchomi skrypt na wybranym kanale. Po wpisaniu tego polecenia otworzy się okienko wyboru plików z pytaniami do wczytania dla każdego z etapów gry oraz możliwość skonfigurowania skryptu, po czym skrypt pozwoli graczom na zgłoszenie chęci udziału w grze (polecenie kanałowe !join).

        2. Gdy gracze będą gotowi rozpocznij quiz wydając polecenie /1z10b

          Uwaga: Skrypt w trakcie działania może wyświetlać okienko z możliwością akceptacji nieprecyzyjnej odpowiedzi — decyzja o akceptacji powinna być przemyślana.

        3. Gdy quiz dobiegnie końca samodzielnie wyświetli punktację.

        4. Na koniec quiz wyłączysz poleceniem /1z10off — nie zapomnij o tym, bowiem puszczając kolejny quiz punkty mogą się zsumować.
      • Usunięcie skryptu z mIRCa: /unload -rs 1z10.als

      • Polecenia kanałowe dla graczy: !join, !1..!20

  • Skrypty dla irssi. (kliknij „Pokaż”, aby wyświetlić instrukcję obsługi skryptu lub pobrać skrypt)

    Umieść odpowiedni skrypt w katalogu skryptów swojego irssi („~/.irssi/scripts”) wraz z plikiem z pytaniami oraz zaznajom się z jego obsługą:

    • iQuiz (v170819, autor: wilk)

      Zarejestruj lub zaloguj się, aby zobaczyć tę treść.

      Uwagi: Skrypt udostępnia pięć rodzajów quizów: Dizzy, Mieszacz, Pomieszany, Familiada drużynowa i Familiada bez drużyn (dla wszystkich). Zmiany można dokonać poleceniem /qtype. Tolerowane są niektóre pomyłki w formacie quizu (pty/opd, błędna numeracja, puste linie). Ograniczeniem jest brak obsługi identycznych haseł w Familiadzie i pustych odpowiedzi w Milionerach.

      • Wgranie skryptu: /script load quiz.pl

      • Przeprowadzenie rozgrywki:

        1. Skrypt domyślnie uruchamia quizy typu Dizzy lub poprzednio puszczany rodzaj quizu. Polecenie /qon #QuizPL pytania.txt wczyta pytania z pliku i uruchomi quiz na kanale (nazwę kanału możesz pominąć, jeśli jest otwarty).

          Jeśli chcemy wybrać inny rodzaj quizu, to należy podać jako trzeci parametr jego nazwę (od tej pory możesz puszczać kolejne quizy tego samego typu używając skróconego polecenia podanego wcześniej):

          • /qon #QuizPL pytania.txt Dizzy — quiz typu Dizzy
          • /qon #QuizPL pytania.txt Mieszacz — quiz typu Mieszacz
          • /qon #QuizPL pytania.txt Pomieszany — quiz typu Pomieszany
          • /qon #QuizPL pytania.txt Familiada — quiz typu Familiada
          • /qon #QuizPL pytania.txt Multi — quiz typu Multi (Familiada bez drużyn)
          W przypadku Familiady drużynowej jest możliwość podania liczby drużyn jako kolejny parametr po nazwie quizu (od 2 do 5 drużyn, domyślnie są to 2 drużyny) np.:

          /qon #QuizPL pytania.txt Familiada 3 — quiz typu Familiada z trzema drużynami

        2. Jeśli wybrano quiz typu Familiada (drużynowa), to gracze mają teraz czas na wchodzenie do drużyn (polecenia kanałowe !join 1, !join 2 itd.).

          • Aby wyświetlić graczom listę drużyn użyj polecenia /qstats
          • Aby uruchomić Familiadę użyj ponownie polecenia /qon
        3. Gdy quiz dobiegnie końca, wyświetl punktację graczy poleceniem /qstats

        4. Na koniec quiz wyłączysz poleceniem /qoff
      • Więcej poleceń wraz z ich opisem otrzymasz po wpisaniu /quiz lub /help quiz

      • Usunięcie skryptu z irssi: /script unload quiz

        • Polecenia kanałowe dla graczy: !przyp, !podp, !ile, !ile nick

        • Polecenia kanałowe dla graczy (Familiada): !przyp, !ile, !ile nick, !join 1, !join 2 itd.

        • Polecenia kanałowe dla graczy (Multi): !przyp, !ile, !ile nick
      • Pełny poradnik i instrukcja obsługi skryptu: poradnik.


    • Milionerzy (v1.20, autor: rud0lf)

      Zarejestruj lub zaloguj się, aby zobaczyć tę treść.

      Uwagi: Skrypt bazuje na skrypcie Milionerzy w wersji 3.04 dla mIRCa. Działanie i obsługa skryptu jest niemal identyczna jak jego mIRCowego odpowiednika, aczkolwiek nie obsługuje on pustych odpowiedzi.

      • Wgranie skryptu: /script load milionerzy.pl

      • Przeprowadzenie rozgrywki:

        1. Polecenie /mon #QuizPL uruchomi skrypt na kanale.

        2. W razie potrzeby możesz zmienić tryb rozgrywki:
          • /mtryb normal — zwykłe punktowanie (domyślny tryb skryptu),
          • /mtryb punkt — gracze otrzymują dodatkowy punkt za każdą (także błędną) odpowiedź — jest to zalecany tryb premier.
        3. Domyślnie skrypt przyjmuje wyłącznie odpowiedzi graczy wysyłane prywatnie do prowadzącego. Jeśli chcesz, aby zaliczane były także publiczne odpowiedzi, to wpisz polecenie /mtryb pub. Wpisanie /mtryb priv ponownie je zablokuje.

        4. Domyślnie skrypt przypisuje do odpowiedzi litery A/B/C/D. Jeśli chcesz, aby zamiast nich przypisywane były cyfry 1/2/3/4, to wpisz polecenie /mtryb 1234. Wpisanie /mtryb abcd przywróci pierwotne litery. Można tu podać dowolne cztery różne od siebie znaki — inna sugerowana kombinacja, to Q/W/A/S, której układ pasuje wizualnie do wyświetlanych odpowiedzi lub Q/P/A/L, która daje także dodatkową przestrzeń, by nie pomylić klawiszy.

        5. Rozpocznij quiz i wczytaj pytania z pliku wydając polecenie /mplik pytania.txt

          Bieżące pytanie możesz pominąć wpisując dwukrotnie /mpauza.

          W razie potrzeby możesz zmienić czas trwania rundy na np. 15 sekund (domyślnie jest to 20 sekund) poleceniem /mczas 15

          W razie potrzeby możesz zmienić opóźnienie między pytaniami na np. 15 sekund (domyślnie jest to 20 sekund) poleceniem /minterwal 15

        6. Gdy quiz dobiegnie końca, wyświetl punktację graczy poleceniem /mstat

        7. Na koniec quiz wyłączysz poleceniem /moff — nie zapomnij o tym, bowiem puszczając kolejny quiz punkty mogą się zsumować.
      • Więcej poleceń wraz z ich opisem otrzymasz po wpisaniu /mkom

      • Usunięcie skryptu z irssi: /script unload milionerzy

      • Polecenia kanałowe dla graczy: !ile, !zasady

Zachęcamy do samodzielnego puszczania quizów! :-)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
wilk (autor wątku)
Operator
Budda
 
Posty: 2064
Dołączył: sobota, 30 lipca 2005, 15:32
Ostatnia wizyta: 45 minut temu
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 15610
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Powrót do Premiery quizowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: {Bing} i 17 gości