Propozycje zmian w skryptach quizowych

Miejsce do składania propozycji na tematy nowych quizów, sprawdzenia dotychczasowych ogólnych wyników graczy, a także lista premier, które już się odbyły – według ich autorów oraz dat. Znajdziesz tu również poradnik jak przygotować własną premierę quizową oraz jak ją zaprezentować na kanale.

Premiery: 2005-2024

Propozycje zmian w skryptach quizowych

Post#1 napisany przez eggrodd » środa, 14 czerwca 2017, 10:48

Nie bardzo wiedzialem gdzie to dac wiec daje tutaj.
Propozycja zmiany punktacji w skrypcie milionerowym by choc troche zniwelowac czynnik szczescia w kolejnosci pomieszania pytan. Chodzi o to by osoba, ktora odpowiedziala poprawnie na 10 pytan z 20 (odpowiedzi udzielala co drugie pytanie) nie byla pokrzywdzona wzgledem osoby, ktora odpowiedziala poprawnie na pytan 5, ale wszystkie z rzedu. Rozumiem bonusy, comba, srimba itp. Ale wciaz dziwnie (jak dla mnie) wyglada sytuacja, w ktorej jedna osoba ma bilans odpowiedzi poprawnych i blednych na minusie, a osoba ktora ma ten bilans na plusie jest duzo nizej w rankingu.

Moja propozycja jest nastepujaca. Po zakonczeniu quiza, skrypt dolicza/odejmuje punkty za bilans poprawnych i blednych odpowiedzi.

Dla przykladu wyniki ostatniego quizu wygladalyby wtedy nastepujaco:

Zamiast:
1.
bashka
- 43 punkty (13 dobrych / 17 złych odp.)
- 6 Q-punktów
2.
Plati
- 37 punktów (15 dobrych / 13 złych odp.)
- 5 Q-punktów
3.
Yoel
- 33 punkty (16 dobrych / 12 złych odp.)
- 3 Q-punkty
4.
_zztop_
- 32 punkty (11 dobrych / 5 złych odp.)
5.
Widmowy_Jack
- 20 punktów (10 dobrych / 10 złych odp.)
6.
Annie
- 15 punktów (8 dobrych / 12 złych odp.)
7.
karolajn
- 12 punktów (5 dobrych / 0 złych odp.)
Witch
- 12 punktów (7 dobrych / 6 złych odp.)
litlegirl
- 12 punktów (12 dobrych / 19 złych odp.)
8.
Scatterheart
- 8 punktów (4 dobre / 2 złe odp.)
9.
beliahr
- 3 punkty (8 dobrych / 13 złych odp.)
D0m3L
- 3 punkty (3 dobre / 9 złych odp.)
10.
eggrodd
- 2 punkty (1 dobra / 0 złych odp.)

byloby:

1.bashka 39 (43-4)
plati 39 (37+2)

i analogicznie,

2. zztop 38
3. yoel 37
4. widmowy 20
5. karolajn 17
6. witch 13
7. annie 11
8. scatterheart 10
9. litlegirl 5
10. eggrodd 3
11. behliar -2
12. doom3l -3

Sam osobiscie rzadko grywam w premiery, ale czy takie usprawnienie nie byloby sprawiedliwsze?
Mozna tez pomyslec nad jakims bonusem dla osoby ktora udzielila odpowiedzi (niekoniecznie poprawnych) na wszystkie pytania. Taki bonusik za podjete ryzyko.
Avatar użytkownika
eggrodd (autor wątku)
Operator
Wieszcz
 
Posty: 221
Dołączył: sobota, 26 maja 2007, 18:53
Ostatnia wizyta: wtorek, 12 grudnia 2023, 16:28
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 21879

Re: Propozycje zmian w skryptach quizowych

Post#2 napisany przez wilk » środa, 14 czerwca 2017, 21:18

To ja przerzucę może do osobnego tematu i będzie można zgłaszać też zmiany do innych skryptów itp.

Co do propozycji, to główny problem w tym, że autorom wielu nie chce się korzystać z Mieszacza(.exe) lub samemu układać pytań… Co jak rozmawialiśmy — jest niestety jeszcze większym problemem w familiadzie…

Pomysł całkiem fajny i zajmę się nim. Można także wyłączyć ten potrójny mnożnik i zostawić x2, albo nawet x2 ale dopiero od 3 odpowiedzi. Natomiast co do bonusa za wszystkie odpowiedzi to też nie takie proste, bo co jeśli przy quizie z 20 pytaniami są to wszystkie, ale złe odpowiedzi? Albo 1:19? Czy 5:15 nagradzać tak jak 20:0? Które jest już bardzo rzadkie.

PS. Też mam problem z kopiowaniem tych wyników, odkąd przerobiłem je na tabelkę. ;-)
Avatar użytkownika
wilk
Operator
Budda
 
Posty: 2064
Dołączył: sobota, 30 lipca 2005, 15:32
Ostatnia wizyta: dzisiaj, 13:54
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 15610
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Re: Propozycje zmian w skryptach quizowych

Post#3 napisany przez eggrodd » czwartek, 15 czerwca 2017, 01:01

Mozna nagradzac tylko w przypadku jesli minimum 51% odpowiedzi bedzie poprawna. Pytanie tylko czy jest sens? Taki bonus moglby wypaczyc tylko ranking.

Natomiast uwzglednienie punktow dodatkowych za bilans odpowiedzi w przykladzie powyzej daje w rezultacie 4 osoby na podium zamiast 3. I moim zdaniem jest sprawiedliwszy patrzac na poprawne i bledne odpowiedzi.

Wciaz jednak jest to kwestia dyskusyjna bowiem Yoel mimo, ze utrzymalby swoje 3. miejsce to ma najwiecej poprawnych odpowiedzi (16). Moze lepiej zamiast nagrody za udzielenie odpowiedzi na kazde pytanie, premiowac takiego gracza jak Yoel? Po ostatnim pytaniu skrypt moglby np. wyrzucac komunikat: Bonus specjalny +5 (lub +10 - to juz kwestia uzgodnienia) punktow dla Yoel, za najwieksza liczbe poprawnych odpowiedzi. Oczywiscie jesli kilka osob mialoby po tyle samo poprawnych odpowiedzi to kazda musialaby otrzymac taki sam bonus.
Avatar użytkownika
eggrodd (autor wątku)
Operator
Wieszcz
 
Posty: 221
Dołączył: sobota, 26 maja 2007, 18:53
Ostatnia wizyta: wtorek, 12 grudnia 2023, 16:28
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 21879

Re: Propozycje zmian w skryptach quizowych

Post#4 napisany przez wilk » czwartek, 15 czerwca 2017, 04:43

To już chyba za dużo takich bonusów. Ten quiz to całkiem dobry przykład, rozpiszę sobie jeszcze cały przebieg gry i zobaczę jakby wyglądała punktacja na koniec, gdyby liczyć tylko +1/-1 bez bonusów za serię.
Avatar użytkownika
wilk
Operator
Budda
 
Posty: 2064
Dołączył: sobota, 30 lipca 2005, 15:32
Ostatnia wizyta: dzisiaj, 13:54
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 15610
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Re: Propozycje zmian w skryptach quizowych

Post#5 napisany przez eggrodd » czwartek, 15 czerwca 2017, 07:35

Bonus za bilans odpowiedzi uwazam za zasadny. Pozostale bonusy, jak pisalem wyzej, to kwestia dyskusyjna. Opow na kanale jest wiecej - niech sie wypowiedza ;] a i zwyklych graczy (ktorzy nie zagladaja na forum) mozna podpytac na kanale.
Przyklad powyzej jest o tyle dobry, ze pierwsze miejsce nic nie traci, a dwie inne osoby zyskuja. Warto by bylo sprawdzic na kilku innych, wczesniejszych quizach jak implementacja pomyslu namieszalaby w statystykach.
Avatar użytkownika
eggrodd (autor wątku)
Operator
Wieszcz
 
Posty: 221
Dołączył: sobota, 26 maja 2007, 18:53
Ostatnia wizyta: wtorek, 12 grudnia 2023, 16:28
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 21879

Re: Propozycje zmian w skryptach quizowych

Post#6 napisany przez gnite » czwartek, 15 czerwca 2017, 09:19

Punktacja w milionerach jest już wystarczająco pogmatwana z kombami, trimbami i niewidzialnymi punktami za odpowiedź. W tej chwili jest to taka prawie że gra w grze. Jeśli zmieniać żeby miało być bardziej sprawiedliwie pod względem odpowiedzi na pytania to należałoby raczej uprościć a nie komplikować jeszcze bardziej. A czy w ogóle wprowadzać zmiany jakiekolwiek to nie mam raczej preferencji, przyzwyczaiłem się do tego jak jest.
gnite

Supergracz
Ideolog
 
Posty: 15
Dołączył(a): sobota, 21 grudnia 2013, 00:14
Ostatnia wizyta: czwartek, 5 października 2017, 18:36
Nick: gnite
Pytań w bazie: 86

Re: Propozycje zmian w skryptach quizowych

Post#7 napisany przez Julian » czwartek, 15 czerwca 2017, 13:57

Widzę, że gnite to podobna konserwa do mnie. Faktycznie sporo już jest namieszane w punktacji milionerowej i fajnie byłoby to uprościć, a nie jeszcze bardziej gmatwać.

Z tego, co zauważam, to gdy ktoś złapie kilka błędnych odpowiedzi szybko się zniechęca, bo przepaść punktowa między odpowiadającymi poprawnie, a odpowiadającymi błędnie, jest naprawdę spora. Wątpliwe są te duże comba/trimba, wszak w innych rodzajach quizów takie dysproporcje nie występują. Gdy komuś się powinie noga w nieodpowiednim momencie, to traci sporo punktów. Myślę, że zmniejszenie tej dysproporcji odrobinę poprawi konkurencję i chęć grania quizowiczów z mniejszym doświadczeniem lub szybko zniechęcających się. Usuwając/modyfikując tak spore bonusy można dopiero myśleć co dodać żeby było sprawiedliwiej. Można na przykład dawać zawsze bonus +2/+1 dla dwóch najszybszych i zapomnieć o co/tri-mbach.

Pomysł egga jest całkiem na miejscu, ale nie jako dodatek do obecnej punktacji, a zamiast lub przy jej znacznym uproszczeniu.
Avatar użytkownika
Julian
Operator
Pisarz
 
Posty: 117
Dołączył: niedziela, 25 kwietnia 2010, 17:27
Ostatnia wizyta: sobota, 11 marca 2023, 00:12
Płeć: Mężczyzna
Nick: Julek
Pytań w bazie: 479
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Re: Propozycje zmian w skryptach quizowych

Post#8 napisany przez wilk » czwartek, 15 czerwca 2017, 16:55

Łobosz, chyba ze dwie godziny mi to zajęło — mam nadzieję, że się przyda. Więc tak…

NickObecnieBez pkt. za odp.Stara punktacja (+/-1)Zasugerowana
bashka43 pkt., 1 m. Obrazek13 pkt., 2 m. Obrazek-4 pkt., 7 m.39 pkt., 1 m. Obrazek
Plati37 pkt., 2 m. Obrazek9 pkt., 3 m. Obrazek2 pkt., 4 m.39 pkt., 1 m. Obrazek
Yoel33 pkt., 3 m. Obrazek5 pkt., 5 m.4 pkt., 3 m. Obrazek37 pkt., 3 m. Obrazek
_zztop_32 pkt., 4 m.16 pkt., 1 m. Obrazek6 pkt., 1 m. Obrazek38 pkt., 2 m. Obrazek
Widmowy_Jack20 pkt., 5 m.0 pkt., 8 m.0 pkt., 6 m.20 pkt., 4 m.
Annie15 pkt., 6 m.-5 pkt., 10 m.-4 pkt., 7 m.11 pkt., 7 m.
karolajn12 pkt., 7 m.7 pkt., 4 m.5 pkt., 2 m. Obrazek17 pkt., 5 m.
Witch12 pkt., 7 m.-1 pkt., 9 m.1 pkt., 5 m.13 pkt., 6 m.
litlegirl12 pkt., 7 m.-19 pkt., 13 m.-7 pkt., 10 m.5 pkt., 9 m.
Scatterheart8 pkt., 8 m.2 pkt., 6 m.2 pkt., 4 m.10 pkt., 8 m.
beliahr3 pkt., 9 m.-18 pkt., 12 m.-5 pkt., 8 m.-2 pkt., 11 m.
D0m3L3 pkt., 9 m.-9 pkt., 11 m.-6 pkt., 9 m.-3 pkt., 12 m.
eggrodd2 pkt., 10 m.1 pkt., 7 m.1 pkt., 5 m.3 pkt., 10 m.

Bonusy (samotne dobre): 3 (w tym jedno wraz z combo)
Comba (x2): 51 (z czego 25 na plus, a 26 na minus)
Trimba (x3): 29 (z czego 16 na plus, a 13 na minus)
Suma wszystkich punktów: 232, 1 (bez pkt. za odp.), -5 (według starej punktacji), 227 (według zasugerowanej)

Twój pomysł eggrodd to w zasadzie jest tak, jakby wyłączyć tryb „punkt za odpowiedź” i dawać po prostu +2 za każdą dobrą.

gnite, te niewidzialne punkty za odpowiedź, to po prostu dodanie w dowolnej chwili, nawet na koniec +1 za każdą udzieloną odpowiedź. Można to zrobić (i je zdjąć) dla dowolnego z poprzednich quizów. To działa jako taki znacznik tylko. rud0lf w jednej z wersji swoich milionerów zrobił, by się pokazywały przy wynikach, ale potem usunął. Ale faktycznie te comba i trimba bywają mylące i czasem wkurzające, gdy ktoś wtopi mocno.

Julek, dlatego w poradniku dla „milionerów” oraz czasem na kanale jest podkreślane, że nie warto odpowiadać na każde pytanie. Nie ma ani przymusu, ani nagrody. Ale ludzie uparci. ;) To prawda, przepaść punktowa jest spora. +2/+1 dla najszybszych, ale na minusie też (-2/-1) czy też tracącym wszystkim po równo -1?
Avatar użytkownika
wilk
Operator
Budda
 
Posty: 2064
Dołączył: sobota, 30 lipca 2005, 15:32
Ostatnia wizyta: dzisiaj, 13:54
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 15610
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Re: Propozycje zmian w skryptach quizowych

Post#9 napisany przez eggrodd » czwartek, 15 czerwca 2017, 21:12

Wydaje mi sie, ze tak jak wspomnial wyzej Julian i gnite, najbardziej problematyczne sa te bonusy za odpowiadanie pod rzad. Punktacja jest przekombinowana i problem w tym, ze zawsze bedzie zwiazana ze szczesciem, a nie sama wiedza. Mieszajac w jednym quizie kolejnosc pytan 5 razy, ten sam gracz zdobylby 5 roznych wynikow. A to dlatego, ze w jednym quizie mialby np. 5 odp z rzedu, a w przemieszanym inaczej juz tylko 2, a jeszcze w innej kolejnosci moglby miec wszystkie z rzedu. I mimo, ze wciaz zna odpowiedzi na ta sama ilosc pytan to wynik za kazdym razem mialby inny.

Rozumiem bonus za jedyna prawidlowa odpowiedz. Ale w obecnym skrypcie jest to nawet az 12 pkt. Poza tym obecnie premiowana jest tez szybsza odpowiedz, wiec ktos z lagiem nie ma juz szans ugrac dobrego wyniku.

Z Twojej rozpiski wilk najlepiej dla mnie wygladaja dwie ostatnie tabelki. Uwazam jednak, ze najbardziej przejrzystym rozwiazaniem punktowym byloby tradycyjne dawanie +/-1 pkt za kazda odpowiedz przy odpowiedziach udzielanych tylko na prv (czyli tabelka przedostatnia) :]
Najsprawiedliwiej ale tez najmniej widowiskowo...
Avatar użytkownika
eggrodd (autor wątku)
Operator
Wieszcz
 
Posty: 221
Dołączył: sobota, 26 maja 2007, 18:53
Ostatnia wizyta: wtorek, 12 grudnia 2023, 16:28
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 21879

Re: Propozycje zmian w skryptach quizowych

Post#10 napisany przez Julian » czwartek, 15 czerwca 2017, 21:19

No tak, miałem do tego poradnika nawiązać -- ale tak mnie wciągnęło, że mi to uciekło -- że uczestnicy musieliby go dokładnie przestudiować. Acz zasady gry i punktacji chyba powinny i tak być odrobinę prostsze niż obecnie ;)

Co do ujemnego punktowania, to nie rozważałem jednej lub drugiej opcji, więc to kwestia do dalszych ustaleń, jeśli x-mba zostałyby domyślnie wyłączone. W sumie -2/-1/-1... byłyby bardziej uzasadnione, coby było jakby... symetryczniej? ;) Być może to wszystko wzięte do kupy nie zmieniłoby wiele w ostatecznych pozycjach, ale z pewnością punktacja by się odrobinę spłaszczyła. Kto szybki (lub na odpowiednim serwerze ;) ) i dużo wie, to i tak byłby na czele z konkretną przewagą.
Avatar użytkownika
Julian
Operator
Pisarz
 
Posty: 117
Dołączył: niedziela, 25 kwietnia 2010, 17:27
Ostatnia wizyta: sobota, 11 marca 2023, 00:12
Płeć: Mężczyzna
Nick: Julek
Pytań w bazie: 479
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Re: Propozycje zmian w skryptach quizowych

Post#11 napisany przez wilk » czwartek, 15 czerwca 2017, 21:22

Ale to w dizzy też szybkość jest ważna. +12, tak,ale tylko jeśli będzie szybki (+3), będzie jedyny (+1 za bonus) i będzie miał trimbo (x3): (3+1)*3 Wiadomo, że fart też ma znaczenie, ale te same zasady obowiązują wszystkich.

Przedostatni, czyli stary skrypt z dodanym privem… Ewentualnie można tam dodać jeszcze +1 za każdą odpowiedź. Oraz +1 dla najszybszego, ewentualnie +2 i +1 dla dwójki. Tudzież też -1 lub -2 i -1. Kombinacji jest sporo... Robić to jako rozmaite tryby to masakra, już i tak mało kto ogarnia wszystko i leci na domyślnych ustawieniach.
Avatar użytkownika
wilk
Operator
Budda
 
Posty: 2064
Dołączył: sobota, 30 lipca 2005, 15:32
Ostatnia wizyta: dzisiaj, 13:54
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 15610
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Re: Propozycje zmian w skryptach quizowych

Post#12 napisany przez gnite » piątek, 16 czerwca 2017, 08:56

Czyli najprościej zostawić +2 i +1 (dodatnie i ujemne) dla najszybszych, +1 za jedyną poprawną odpowiedź i wywalić resztę czyli srimba i punkt za odpowiedź. Prosto i sprawiedliwie (pomijając kwestię ew. lagów).
gnite

Supergracz
Ideolog
 
Posty: 15
Dołączył(a): sobota, 21 grudnia 2013, 00:14
Ostatnia wizyta: czwartek, 5 października 2017, 18:36
Nick: gnite
Pytań w bazie: 86

Re: Propozycje zmian w skryptach quizowych

Post#13 napisany przez wilk » piątek, 16 czerwca 2017, 17:15

Akurat punkt za odpowiedź nie jest takim złym pomysłem. Np. jest dwójka graczy. Jeden gra od początku, stara się, ale w kratkę — ma raz +1, potem -1, a na koniec wychodzą mu ze 3 punkty (trimb nie ma). Drugi przychodzi na koniec i pomimo, iż pierwszy odpowiedział na 20 pytań i grał od początku, to ten ledwie 2-3 odpowiedziami go prześciga.
Avatar użytkownika
wilk
Operator
Budda
 
Posty: 2064
Dołączył: sobota, 30 lipca 2005, 15:32
Ostatnia wizyta: dzisiaj, 13:54
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 15610
Lubię quizy: klasyczne (np. Dizzy)

Re: Propozycje zmian w skryptach quizowych

Post#14 napisany przez eggrodd » sobota, 17 czerwca 2017, 12:40

Tak, tylko, ze temu pierwszemu nikt nie kazal strzelac. Nie znasz odpowiedzi - nie odpowiadaj. W przeciwnym wypadku jesli strzelasz to musisz sie liczyc z podjetym ryzykiem, ujemnym punktem i mozliwoscia sytuacji, o ktorej piszesz.
Avatar użytkownika
eggrodd (autor wątku)
Operator
Wieszcz
 
Posty: 221
Dołączył: sobota, 26 maja 2007, 18:53
Ostatnia wizyta: wtorek, 12 grudnia 2023, 16:28
Płeć: Mężczyzna
Pytań w bazie: 21879

Re: Propozycje zmian w skryptach quizowych

Post#15 napisany przez gnite » sobota, 17 czerwca 2017, 13:20

Dokładnie tak. Natomiast jeśli się tym już przejmować, to zamiast magicznych punktów wyciąganych z kapelusza można po prostu zrezygnować z ujemnych. ;-)
gnite

Supergracz
Ideolog
 
Posty: 15
Dołączył(a): sobota, 21 grudnia 2013, 00:14
Ostatnia wizyta: czwartek, 5 października 2017, 18:36
Nick: gnite
Pytań w bazie: 86

Następna strona

Powrót do Premiery quizowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron